lördag 14 april 2012

Robert Kiyosaki´s tankar om nätverksmarknadsföring.

Här kommer Robert Kiyosaki´s tankar som är hämtade från boken Därför vill vi att du ska bli rik.

Första gången jag hörde talas om nätverksmarknadsföring var jag emot det. Men efter att jag hade fått upp mina ögon såg jag det som få andra företagsformer kan erbjuda.

Att bygga ett stor företag (mer än 500 anställda) är ingen lätt historia. Det är nog bland det svåraste man kan göra. Har du förmågan att övervinna dina rädslor och få dina anställda att övervinna sina?
Var hittar du ett företag som är villig att investera tid i att utbilda dig, hjälpa dig att utveckla din personlighet och instruera dig i hur man bygger upp ett storföretag? Svaret är, de företag som sysslar med nätverksmarknadsföring.

Ett företag med nätverksföretag ingår i stor företag (mer än 500 anställda) för att de uppfyller följande kriterier:1, Hävstång: Kan jag få andra människor att jobba för mig?
2, Kontroll: Jobbar jag med ett skyddat affärssystem som tillhör mig?
3, Kreativitet: Kommer affärerna att tillåta mig att vara kreativ och utveckla min personliga begåvning?
4, Utrymme för utvidgning: Kan mitt företag växa ohämmat?
5, Förutsägbarhet: Kan jag förutse min inkomst ifall jag gör vad som krävs? Om jag blir framgångsrik och fortsätter att utvidga min verksamhet, kommer mina inkomster att öka i samma takt?

En viktig del om man vill lyckas är att omge sig med andra som har lyckats.
Oavsett vilken storlek på företag du väljer så tar det tid att nå toppen i ett företag elelr om du vill bli en framgångsrik läkare. Så ge dig själv den tid du behöver men jag skulle avsätta minst 5 år.

Det finns utrymme inom nätverksamarknadsföring. Även om du inte skulle lyckas hjälper de dig i ett vanligt företag skulle du bli avskedad.
Systemet är redan väl beprövat vilket gör att du behöver bara lära dig det och inte bygga upp det från grunden.
Det är i regel mycket billigare att komma igång med nätverksmarknadsföring än att starta ett eget företag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar